۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۷۲۲۳۱۵

خبر خوب| این بسته خبری غرورآمیز گوارای وجودتان/ پسران ایران گل کاشتند

خبر خوب| این بسته خبری غرورآمیز گوارای وجودتان/ پسران ایران گل کاشتند
از افتخارات جهانی گرفته تا افزایش تولید و صادرات و هواخواهی محرومان. خلاصه این یک بسته خاص است. پس مثل همیشه تا پایان راه با ما بمانید و به ایرانی بودنتان ببالید.

گروه خبرخوب: درهیاهوی زندگی روزمره و دربین فراز و نشیب هایی که هرلحظه با ما دست به یقه می‌شوند، دیدن خبرهای خوب دور و برمان درست مثل دیدن همان لیوان مشهوری است که همیشه با نیمه پر و خالی خودش، نگرش ما آدم ها به زندگی را به چالش می‌کشد و گاهی جوری افکار منفی مان را توی سرمان می‌کوبد که خودمان هم از نگاه مان شرمنده می‌شویم.

نگران نباشید! با جرات می‌گوییم که شما در این چالش برنده شده اید! همین حالا که مشتری خبرخوب مایید و با اشتیاق، کلمات پیش روی تان را دنبال می‌کنید، یعنی جزو دسته خوب بین‌ها هستید که نیمه خالی لیوان جای چندانی در قاب نگاهشان ندارد و ترجیح می‌دهند روزشان را با شنیدن اخباری خوب بسازند. پس حالا که قدم رنجه فرمودید و یک بار دیگر مهمان عزیزدردانه خبرخوب ما شده اید، شما را دعوت می کنیم به خوب ترین های امروز تا آن را سنجاق کنید به افکار مثبت تان.

نایب قهرمانی پسران ایران نوش جانتان

نایب قهرمانی امیدهای کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی، حسابی به تنمان چسبید. آن هم در روزهایی که خیلی ها از بیرون ایران به خانواده بزرگ ما سرک می‌کشند و دنبال چیزی می‌گردند تا خوراک جدیدتری برای خود پیدا کنند. بفرمایید! قهرمانی امیدها را تقدیم که قطعا نه اما به رخ تان می‌کشیم تا بدانید که مردم ما تحت هرشرایطی به عرق ملی خود پایبندند و باهم! دقت کنید «باهم»به افتخارات فرزندانشان می بالند. فرزندانی که در راه مردانگی و قهرمانی در راه پدرانشان قدم گذاشته اند و با افتخار، پرچم ایران را بالای سرشان می برند. پس از کولاک برادران فیروزپور و مدال های آمیرعلی آذرپیا و امیرمحمد یزدانی که هر4 تای آن ها حسابی برایمان غرورآمیز بودند، آخرین گل را هم امیرحسین خان، آقازاده ی فردین معصومی با آن کشتی جانانه اش زد تا کام مان شیرین تر شود و یکبار دیگر به ایرانمان و قهرمانانش ببالیم. این امیرحسین های وطن عجیب دلمان را قرص می کنند و به یادمان می آورند که فرزندان این سرزمین نان حلال خورده اند و راه پدرانشان را می روند، پس قطعا ایران مان برای همیشه سربلند خواهد ماند و همین هم خبر خوب ما برای شماست.

هنر دست متخصصان ایرانی در بازار جهانی گاز

اصلا امروز همه خبرهایمان غرورآفرین است. وقتی حرف از خودکفایی و تولید در کشور می شود، به اینکه مردم کشورم تا سطوح بالای علمی ارتقا یافته اند و می توانند گلیم شان را از آب بیرون بکشند، افتخار می کنم. هرچند که همه داستان فقط این نیست. گرچه افزایش تولیدات داخلی و ورود به بازار صادرات به خودی خود خبر خوبی است اما  خوبتر از این خوب، آنجایی است که با افزایش تولید، شرایط کار و اشتغال برای افراد بیشتری فراهم می شود و جوانان مان می توانند آینده بهتری را برای خود متصور شوند. اما خبر خوبمان چیست؟ خبر این است که به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی گاز ایران، «85 درصد تجهیزات صنعت گاز در داخل کشور ساخته می شود و به پشتوانه همین توانمندی، قراردادی برای صادرات 40 توربین گازی به روسیه نیز امضا شده است.» گفته می شود توربین های گازی ایران نه تنها می توانند پا به پای محصولات مشابه خارجی ظاهر شوند، بلکه حتی عملکرد بهتری نسبت به آن ها دارند.

هواخواهی دانش آموزان محروم

کودکان امروز سرمایه های فردای این کشورند، پس هرچه برای آن ها سرمایه گذاری کنیم، یعنی برای آینده یک مملکت سرمایه گذاری کرده ایم. حالا این سرمایه گذاری می خواهد به لحاظ علمی و فرهنگی باشد و یا حتی یک سرمایه گذاری ساده تر مثل تغذیه کودکان محروم. اینکه بعد از سال ها وقفه قرار است طرح تغذیه رایگان دانش آموزان در مناطق محروم  اجرایی شود، آنقدر اتفاق خوبی است که حتما همه مردم از شنیدنش خوشحال می شوند. «مصطفی بابایی»؛ مسئول اطلاع رسانی آموزش و پرورش خبر داده « با عزم دولت مردمی، در راستای موضوع عدالت و اهمیت سلامت دانش آموزان به عنوان پیش نیاز آموزش، طرح توزیع رایگان در مناطق کم برخوردارتر احیا می شود و حتی در روزهای گذشته نیز این طرح در چند مدرسه روستایی استان همدان به اجرا درآمده است.» این خبر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این بار در تداوم این طرح خوب، کوشاتر باشیم و بتوانیم سلامت بیشتر را به دانش آموزان مان در سراسر کشور هدیه دهیم.

یک کسب و کار خاص با جلبک‌ها

حرف یکی از نزدیکان همیشه در گوشم زنگ می زند. او می گفت:«اگر جوان های ما سودای پشت میز نشینی را از سرشان بیرون کنند و به توانایی هایشان ایمان بیاورند، آن وقت است که دیگر بیکاری جایی در میان جوانان مان ندارد و می توانند روی پای خودشان بایستند.» امروز که خبرخوبی از محققان جنوب کشورمان در رابطه با یک کسب و کار خاص را شنیدم، کاملا به حرفش ایمان آوردم. وقتی افرادی در یک منطقه نسبتا محروم می توانند کارهای بزرگی کنند، پس حتما در مناطق دیگر هم می توان با کمی تفکر و جسارت، اتفاقات خوبی رقم زد. موضوع از این قرار است که محققان بوشهری توانسته اند با کشت و پرورش جلبک با آب شور و بدون نیاز به زمین حاصل خیز، محصولات متنوع زیست فناورانه تولید کنند. بخشی از این تولیدات به شرکت های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی عرضه می شود و بخش دیگر آن در کارگاه مرکزی لیانده به محصولات آرایشی، نان مکمل غذایی اسپیرولینا، کوکی و پروتئین پلاس اسپیرولینا و یک نوشیدنی فراسودمند از عصاره این جلبک تبدیل می شوند. البته این  اتفاق، یک خبر خوب دیگر را هم در خود نهفته دارد و آن هم اشتغال زایی برای جوانان روستایی است که بسته خبرخوب مان را حسابی تکمیل می کند.

یک نصیحت جانانه از رسول اکرم(ص):همین حالا به همسرتان بگویید دوستت دارم

گاهی گفتن این جمله دوکلمه ای «دوستت دارم» آنقدر فراموش می شود و یا آنقدر به تاخیر می افتد که عواطف و روابط بین زوج ها را تا مرز از هم گسستگی پیش می برد و حتی منجر به اتفاقات بدتری هم می شود. اصلا و ابدا منظورمان فقط زوج های جوان نیست و این خلاء در میان بسیاری از زوج های سن و سال دار هم احساس می شود. پس بیایید از همین امروز تمرین کنیم و زبانمان را به بیان این جمله سخت و آسان عادت دهیم تا هم ناجی روابطمان باشیم و هم مطیع فرمان رسول اکرم مان. حجت الاسلام حسینی قمی در این باره با استناد به سخنی از رسول الله(ص) می گوید:«به زبان آوردن دوستی و محبت خیلی مهم است و اگر این محبت بین زن و مرد جاری شود، آن خانه سراسر نشاط می شود، بنابراین از ابراز کردن احساس زیبای درونمان خجالت نکشیم، زیرا پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ إِنِّی‏ أُحِبُّکِ‏ لَا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً مردی که به همسرش بگوید دوستت دارم، چنان در قلبش می‌نشیند که هیچ‌گاه از قلب زن بین نمی‌رود.»

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات